De basis van de wagen is een uitstekend vertrekpunt voor het realiseren van de plannen. Om te beginnen wordt de wagen verder gestript, tot kaal casco. Eventuele roest wordt verwijderd. Tot nu toe ziet het er naar uit dat alleen de bodemplaat rechts voor enigszins roest vertoond, rondom het afwateringsgat. Een nieuwe plaat is op voorraad, afspraak maken bij mijn las-klusser en er in, dat moet genoeg zijn. Daar staan overigens al twee deuren, want de reparaties aan de deurhuid was niet zoals zou kunnen, dus moet opnieuw. En er komen twee verstevigingsplaten bij de voorste schokbrekers die het geheel wat stijver moeten maken. Of alles doorgelast wordt weet ik nog niet, ik twijfel…
Vervolgens spuitklaar maken, zowel van binnen als van buiten. Het idee is de wagen geheel in AR-728 (Grigio Medio Metallizato) te spuiten, een mooie middentoon grijs metallic. Het interieur blijft bordeauxrood.
Nieuwe veren om iets lager op de weg te liggen, een dikkere stabi vóór, sper achter, nieuwe remmen rondom en nieuwe remleidingen.
Motorisch gezien komt eerst de 1.3 terug. Eerst maar eens lekker een seizoen rijden. En in de tussentijd een 2 liter Nord klaarmaken. Onderblok, cilinderkop, vliegwiel en carbs zijn inmiddels in huis, maar het geheel moet worden gereviseerd. Hoog compressie zuigers er in, snellere nokkenassen, kop vlakken, vliegwiel verlichten en hier en daar nog wat kleine dingetjes. Verder uiteraard alle pakkingen en rubbers en andere slijtagedelen vervangen om zo uiteindelijk een frisse twee liter in het vooronder te kunnen lepelen… Zo ver is het nog niet, eerst maar bij het begin beginnen…